Wednesday, February 11, 2009

MENGERTILAH CINTA INI: part 54

“Boleh tolong picitkan kepala abang….?” Permintaan Zafriel itu lantas mengejutkan Ariessa dari lamunan.
“Boleh…???” Zafriel mengulangi permintaannya. Wajah Ariessa direnung sedalam-dalamnya. Mengharapkan isterinya itu setuju.
“Hahh….apa?? Saya tak berapa dengar…!!” jawab Ariessa. Sebetulnya dia masih lagi hanyut dengan lamunannya sendiri.
“Tolong picitkan kepala abang…rasa pening la….”
“Hahh….???”
“Takpelah kalau Riessa rasa tak larat….” Lemah sahaja suara Zafriel kedengaran. Ariessa masih lagi tercegat di tepi katil. Kelu untuk berbuat apa-apa. Hendak ditolak, tak tergamak rasanya…hendak terima…entahlah, segan pun ada! Aduh….kenapa ni….
“Ok lah….saya picitkan!”
Namun Zafriel langsung tidak berkutik. Diam, membungkus dirinya dengan kain selimut! Ariessa diterpa kebimbangan takkala melihat suaminya itu langung tidak bergerak!
“Zafriel…..!!!!!!” panggil Ariessa. Agak kuat juga suaranya, namun Zafriel langsung tidak menyahut!
“Awak jangan nak main-main…..!” suara Ariessa mula bergetar. Takut dengan pelbagai kemungkinan yang mengganggu fikirannya. Melihatkan tiada reaksi daripada suaminya, Ariessa pantas menyelak selimut yang menutupi seluruh tubuh Zafriel. Lega hatinya…Zafriel sedang tidur rupanya! Ingatkan apa tadi…
“Hensem jugak dia ni…..” perlahan sahaja Ariessa bersuara, ralit matanya menjamah wajah suaminya itu. Tangan kanannya bermain-main alis mata Zafriel. Sesekali dia ketawa takkala mata suaminya itu bergerak-gerak….macam ada gangguan.
"Bibir dia pun macam iras-iras Won Bin....ok lah tu....Tapi tak ok jugak, suka mengata orang!Huh...!!!" Ariessa tersenyum. Puas hatinya dapat menatap wajah Zafriel walaupun dalam tidur. Hendak ditatap wajah itu semasa dalam jaga, dia malu sebenarnya!
“Nakal jugak Riessa ni ya….!!” Tegur suatu suara. Ariessa terkedu! Ya Allah….Zafriel tak tidur ke? Rasanya darah merah mula menyimbah ke mukanya. Dengan mata yang terpejam, bibir Zafriel menguntumkan senyuman…..saja nak kenakan Ariessa.....
Ariessa pantas ingin menarik tangannya tapi belum sempat dia berbuat begitu, tangan kiri Zafriel terlebih dahulu menyambar tangannya…
“Lepaslah…..!!!” pinta Ariessa. Malu bercampur geram….tidak mampu diluahkan dengan kata-kata!
Zafriel pantas bangkit dari tidurnya. Sejak tadi, dia memang tidak tidur walapun kepalanya sedikit pening. Lagipun mana mungkin dia berbuat begitu…melihatkan situasi mereka sekarang…dia mesti berjaga…..keselamatan Ariessa yang perlu diutamakan!
“Hmmm…apa yang Riessa buat tadi….?” Wajah Ariessa yang sudak kemerahan ditatapnya.
“Mana buat apa-apa! Takdelah…..!!!”
“Oooo..tu yang tangan dok merayap atas muka abang tu, tangan siapa agaknya…???” Makin galak Zafriel mengusik. Tangan Ariessa meronta-ronta minta dilepaskan.
“Lepaslah……”
"Dahlah siap mengumpat abang...tak baik tau..."
"Mana ada....awak jangan nak reka cerita!" pantas Ariessa menyampuk. Zafriel dengar rupanya...Tapi dia mengumpat sedikit jea.......
“Kalau abang tak nak lepaskan….????” Balas Zafriel, seronok dia melihat isterinya itu dalam keadaan begitu!
“Please…Riessa nak pergi tandas ni…..” mata Ariessa sudah merah! Bila-bila masa sahaja dia akan menangis! Malu kerana “ditangkap” ketika tangannya “menceroboh” ke wajah suaminya…
“Ok…abang akan lepaskan tapi dengan satu syarat!”
“Hahhh….???!!!” Ariessa tersentak. Bukannya dia tidak tahu yang suaminya itu memang banyak tipu muslihat!
“Picitkan kepala abang……!!!!!!!” matanya dikenyitkan ke arah Ariessa. Ariessa menelan air liur!
“Kalau tak….bukan setakat pegang tangan jea abang boleh buat…….” Zafriel seolah-olah mengugut. Makin gusar Ariessa dibuatnya..Kenapa pulak dengan suaminya itu. Galak semacam jea dia tengok…????
“Nak picit ke tak…..??”
"Kalau saya tak nak......???" Ariessa menunjukkan riak berani, walaupun hatinya diterpa sedikit kekalutan. Macam mana boleh kantoi...!! Aduh.....
"Ok........" pegangan di tangan Ariessa semakin dikemaskan. Tangan kanan Zafriel mula merayap ke lengan kiri isterinya. Ariessa mula gelabah. Makin dekat tangan suaminya itu menyentuh bahunya....
“Apalagi pilihan yang saya ada…????” Ariessa cuba melawan, bergetar suaranya tika itu. Namun dia tahu, dia tetap akan tewas…!!!! Zafriel ketawa senang hati! Senang sangat kalau hendak uruskan isterinya itu.
“Cepatlah…..!!!!!”
Masam mencuka wajah Ariessa tika itu. Genggaman tangannya dilepaskan. Perlahan-lahan dia bergerak mendekati Zafriel. Hanya Tuhan sahaja yang tahu betapa geramnya dia melihat senyuman di wajah suaminya itu. Selalu sahaja hendak mengenakannya!
“Riessa jangan main tipu tau…..!!!” Galak Zafriel ketawa melihatkan wajah Ariessa yang jelas tidak berpuas hati!
Lambat-lambat tangan kanan Ariessa mendarat di kepala Zafriel. Rasa segan usah dikata! Kalau masa mereka kanak-kanak dahulu…bukan main lagi mereka berdua saling memicit kepala kalau ada antara mereka yang sakit atau pening kepala tapi sekarang, rasa segan bertandang walaupun antara mereka tiada halangan dari segi adat atau agama….
Sakit hati Ariessa melihat senyuman yang terukir di wajah suaminya itu. Kalau sebelum ini, bertimbun rasa simpati dan bersalah melihatkan keadaan Zafriel, tetapi sekarang….hanya rasa geram yang berbuku di dada! Selalu sahaja lelaki itu mengenakannya!
Ralit Zafriel memerhatikan Ariessa yang memicit kepalanya. Lenggok tubuh isterinya itu begitu menggoda. Dengan raambut panjang ikal mayang isterinya itu, membuatkan Zafriel menelan air liur. Mana mungkin dia menipu perasaannya yang dia memang “menginginkan” Ariessa tapi dia tahu mana mungkin yang Ariessa……..
“Boleh tak awak jangan tengok saya…???” tajam matanya menikam wajah Zafriel. Memang dia rasa betul-betul tidak selesa takkala mata Zafriel galak meneroka dirinya. Ahh…dia bukan terlalu naïf untuk tidak mengerti erti pandangan seorang lelaki!
“Kenapa? Tak boleh ke?” bagaikan orang bodoh Zafriel bertanya. Sengaja ingin menyakat isterinya itu, sekadar menghilangkan resah dengan keadaan yang dihadapi mereka. Ariessa merenggus geram. Memang nak kena Zafriel ni!
“Tak salah kan tengok isteri sendiri..bukannya tengok orang lain…..”
“Memanglah tapi saya……..” Ariessa kehilangan kata-kata. Segan untuk mengungkapkan apa yang terbuku di hatinya. Tambahan pulak makin galak anak mata Zafriel mengerling ke arahnya. Gatalnya….!!!!!
“Hmmm..kalau macam ni, abang rela kena culik ke, kena kurung ke, dengan sayang..seumur hidup pun abang sanggup!”
Mengekek ketawa Zafriel. Macam kanak-kanak yang baru belajar hendak ketawa. Kadang-kala Ariessa diserbu kehairanan…Zafriel kelihatan tidak ambil kisah dengan apa yang berlaku! Nampak gembira sahaja…entah-entah….tapi, takkanlah…..!!! Minda dan hati Ariessa mula berdolak-dalik! Bingung memikirkan situasi yang dihadapinya. Bagaimana Zafriel boleh sampai ke situ pun mengundang kehairanan di hatinya, tambahan pulak mereka dikurung di kondominium yang kononnya dibeli oleh suaminya itu. Itulah yang Zafriel katakana padanya selepas solat subuh tadi! Aneh…!!!! Ke semua ni Zafriel yang rancang? Tapi kenapa…??? Tapi semalamkan Zafriel kena pukul oleh penculik itu, jadi mana mungkin dia yang……….
Ariessa mati akal!
“Kenapa awak ni nampak lain macam jea saya tenggok? Awak ada sorok sesuatu dari saya ke….???” spontan soalan itu yang keluar dari mulut Ariessa. Tajam matanya memandang wajah suaminya yang sedang berbaring itu. Berkerut dahi Zafriel tika itu….
“Hahh…..dah sedar pun…..!!!!!” tiba-tiba hinggap di pendengaran mereka suatu suara. Pintu bilik dibuka dari luar. Masing-masing terkesima. Nafas Ariessa mula berombak kencang!

54 comments:

  1. ngeeee...
    susanye si riessa nieh nk admit feeling de kat zafriel..
    hurrmm,,ble ek dorang nk lpas nieh..
    lme da rsee..
    huhu..
    nk lgi,,nk lgi..

    ReplyDelete
  2. kabus rindu..sambung lg..sape yg tegur dorg tu?nk tahu sgt ssape nye rancangan ni..

    ReplyDelete
  3. keras ati tul riessa nih!
    emm cpt2 smbung yerk..
    xsaba nih!
    cter nih bez gler!!
    xtipu!!
    cpt smbung eh..

    ReplyDelete
  4. SMBUNG2
    nie culik betol or tipu?
    he3
    suke2
    -na'dz

    ReplyDelete
  5. sape punya angkara la sume ni ek?
    alahaii.. sambung lagi plz..

    ReplyDelete
  6. best...cpat smbng tau kabus rindu..

    ReplyDelete
  7. haha
    da agak da..
    msti ni plan zafriel nk pikat riesa
    pape pn sambung lgi kabus rindu..
    cepat2 hehe

    ReplyDelete
  8. makin suspen ni...please,cepat sambung

    ReplyDelete
  9. x sbr nk baaca next n3..

    dah laal gler tgu nehh~

    ReplyDelete
  10. salam...nape dah lama tak sambung?

    ReplyDelete
  11. ade x sesape tau knpe blog mass-aimansarah x bley bkk??

    ReplyDelete
  12. to yg diats nieh..blog uh da ditutop oleh k.mass coz ader orng yg xpuas aty dye post n3 lmbt..huhu...sengal je org tuh..xreti nk saba2..engt sng ke nk wat cite..
    isk2..sory2..terlps gram kt sini lak..hehe..

    ReplyDelete
  13. jwapn yg pasti bila agaknya sy akan dpt bace n3 bru~

    ReplyDelete
  14. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  15. tetibe je korang ckap psal blog kak mas.hot topic nie.

    ReplyDelete
  16. huhuhu....bila nak sambung yer...

    ReplyDelete
  17. huhu~
    ble nak smbung ek??
    cpat2 ler smbung yerk...!!!

    ReplyDelete
  18. he..
    ble nak smbung ek??
    cpat2 ler smbung ek..

    ReplyDelete
  19. haha
    comellah dorg ni
    to writer, rajin2 la update yee :))
    dlm satu hari je saya baca semua part mengertilah cinta ini & kerana wasiat
    :))

    ReplyDelete
  20. waiting for the update......
    lama sangat tunggu
    atau dah nak di novelkan?????
    pls advised??????????

    ReplyDelete
  21. plz...nk tahu sambungannya.....lama dah tunggu!!!!!!!

    ReplyDelete
  22. bila nak sambung cita ni
    ??
    ku ternanti2

    ReplyDelete
  23. usah mengharap sesuatu yang x kan pasti.. semestinya hidup mesti diteruskan.. jodoh sudah Allah tetapkan

    ReplyDelete
  24. salam...
    bila nak ada entry baru ni..
    tak sabar rasanya..
    lama sangat dah ni..
    .

    ReplyDelete
  25. salam...
    biler nk smbung ekk??
    tenanti2x nie..
    hehe

    ReplyDelete
  26. cerita ni makin bestlah..
    tak sabar nak tahu kesudahannya

    ReplyDelete
  27. bila nk sambung ni???
    x sabar nk tahu ni...

    ReplyDelete
  28. cpt2 la smbg cita ni...
    xthn dh lama menunggu...

    ReplyDelete
  29. bila nak smbg ni...
    dah lame sgt dah tunggu..

    ReplyDelete
  30. yea....how to be in love????

    ReplyDelete
  31. kabus rindu,
    plizz...
    nak tahu wat hppen next...plizz...
    dah lama dah ni...

    btw, take care with ur english...
    GOOD LUCK!!!

    ReplyDelete
  32. awk, bl awk nk smbg ct nih??
    nk tau ape ksdhn ct nih..
    ct nih besh..
    jgn la lame2 sgt..heee
    xsbr2 nih...
    bkn sy sorg je yg ternnti2 ct nih..
    rmi lg pmnt2 ct awk nih yg xjemu2 tggu..
    yg stia menanti evn stiap kali bukak ur blog, xd new n3..
    awk bz sgt eyh??
    awk, cpt2 la smbg...xsbr nih...
    =)

    ReplyDelete
  33. please sambung...please..

    ReplyDelete
  34. dah x nak sambung ke? dah lama .....huhuhu

    ReplyDelete
  35. baru jumpa blog ni...cne nk bc dr yg first..plez someone tlg bgtau...nmpk bes jerrrr....

    ReplyDelete
  36. da x tau nk ckp ape....
    lame sgt tgg n3 br!!!!

    ReplyDelete
  37. ble nk smbung cter ni?
    xsbr nk tggu ksdhnnya..
    sweet cter ni..
    syabas utk pnulis..

    ReplyDelete
  38. pela
    xdee smbngn pun
    bt skt ati je

    ReplyDelete
  39. dh berbulan cite ni x update.. mungkin gak bertahun lps nie...

    ReplyDelete
  40. cepat lah sambung...dah lame tak sambung nie pleassss...

    ReplyDelete
  41. sian kat Anonymous...kn3
    plz la smbg cter nie...sye pon ske gak...
    da lme tgu..

    ReplyDelete
  42. hurmmm....
    nape lame dah tak de new n3
    dah lame sangat nie..
    plizzz nak tau kesudahannye

    ReplyDelete
  43. plesssssssssssssssssss.....sambungggggggggggggggg

    ReplyDelete
  44. saya baca semua n3 dlm satu mlm jer....dari kul 12 mlm sampai 4 pagi ni..best sgt......tolong la smabung k....plesssssssssssss

    ReplyDelete
  45. bla nak smbung....nak tahu apa ksudahannya...huhu
    -happy girl-

    ReplyDelete
  46. npe xda n3 ni rndu lorh..
    pndek pown xpe..
    asl da..
    he3

    ReplyDelete
  47. knp xde sambungan?
    cpt2..
    dah lama dah....
    writer..please...
    huhuhuhu

    ReplyDelete
  48. betul tu
    dh lama wait ni
    saya rasa saya pernah nmpk awak ler
    awak student ukm duk za`ba yer

    ReplyDelete
  49. nak lagi n3 yang baru...tak puas lagi la baca cerita nie...xder niat nak publish ker?

    ReplyDelete
  50. please............
    bile nk sambung n3 baru....

    ReplyDelete
  51. plz.....smbung cite ni..
    dah lm tau..., cpt smbung tau
    best gilerzzzz cite ni...

    ReplyDelete
  52. what the hell.... sumpah behenti part ni lah kan ? nak sambungan dia gak tak kira.......waaaaaa

    ReplyDelete
  53. lamanya nk tggu n3 baru, skrg dh masuk bulan 5 2011 dh, takkan tkde n3 baru lg. dh tk sabar nk tggu ni

    ReplyDelete