Saturday, January 24, 2009

KERANA WASIAT...part 12


“Makanlah…..!!!!” gesa Haikal. Namun Batrisya masih lagi membatu. Terkejut barangkali!
“Tak nak…!!! Awak makan jealah…!!!” Batrisya kemudian bersuara. Haikal dipandang atas bawah! Biar betul dia ni. Baik semacam jea..jangan-jangan dia letak racun tikus dalam makanan tu! Nanya aku…,hati Batrisya berbisik! Yalah..siapa ayng tidak berfikir seribu kali? Pelik benar Haikal nampaknya! Kot-kot buat jahat dalam diam. Hmmm…siapa yang tahu…kan????
“Betul awak tak nak makan….???”
“Berapa kali saya nak ulang?”
“Ok…!!!! Saya ni jenis yang tak suka paksa orang…” Selamba sahaja Haikal duduk bersila di atas katil. Betul-betul mengadap Batrisya.
“Awak buat apa ni?” soal Batrisya, tidak mengerti dengan tindakan suaminya itu. Pelik sangat kelakuaannya…
“Yalah..dah awak tak nak makan. Saya makanlah……” selamba jawapan Haikal smabil mengunyah sandwich. Batrisya yang melihat menelan air liur. Kurang asam! Nak suruh aku terliurlah tu….!!! Batrisya merengus geram.. Nampak sangat tak ikhlas…!!!! Huhhh…
“ Dan satu lagi, saya ni jenis orang yang suka melakukan pembaziran,,,kan membazir itu saudara syaitan….”
Menggelegak hati Batrisya. Dalam baik, sempat lagi lelaki itu mengenakannya.
“Kalau ya pun awak tak nak melakukan pembaziran..janganlah makan kat sini. Pergilah makan kat bawah tu….!!!!” Geram betul dengan perangai Haikal. Ada sahaja modal untuk menyakitkan hati Batrisya. Sabarlah wahai hati….!!!!!!
“Makan kat mana-mana pun sama….”
“Mana ada sama! Tak elok makan kat tempat tidur,awak tau tak..Awak tak belajar Pendidikan Islam ke....????”
“Ye ke dalam Pendidikan Islam ade..???? Tak tau pulak saya…..” Semakin laju mulutnya mengunyah! Langsung tidak dipedulikan kata-kata isterinya itu. Biarlah dia nak makan kat mana pun….kuat dengki betul isterinya itu!
“Betul awak tak nak…..????? Haikal mempelawa isterinya sekali lagi. Batrisya menelan air liur.
“Nak lah….!!!” Mahu sahaja dia cakap begitu. Tapi segan pulak…Adoii…mendera jiwa betullah mamat jeruk mangga ni! Kalau cakap nak..kang dia gelak pulak! Lagipun dia malas hendak turun ke bawah. Tak nak terserempak dengan along. Sebab dia sudah melancarkan mogok terhadap alongnya itu!!! Itulah siapa suruh mengata dia macam-macam?
“Last question….awak nak tak????”
“Eeiii..banyak songehlah awak ni! Kalau betullah awak ikhlas bawakkan makanan tu untuk saya..awak takkan makan tau! Letak jea kat situ, Lepas ni saya makanlah…!!!! Balas Batrisya dengan wajahnya yang masam mencuka! “
Hahahahahaahaaa….galak Haikal ketawa. Mengalah jugak Batrisya akhirnya! Memang gadis dingin beku betullah dia ni….semapt lagi Haikal mengumpat! Mengumpat sunat! Errkk….??? Ade ke mengumpat sunat? Setahunya, tipu sunat jea yang ada..!Ah...hentam sajalah….
“Ok..awak makan sandwich ni….Lepas tu tolong gosokkan baju saya! Saya nak keluar lepas ni. Ada hal..ok????” Batrisya menelan air liur! Ada lori di sebalik bas rupanya….patutlah baik semacam……
“Amboii…sedapnya awak arahkan saya gosokkan baju awak? Gosok sendiri jealah…..”
“Eeii..awak ni memang tak tahu balas budi la! Saya dah bawakkan awak makanan…takkan awak tak boleh tolong saya balik…??? Tak patutlah awak ni….” Haikal mula bangkit dari katil. Berlalu kea rah almari. Ingin mencari pakaian yang ingin dipakainya! Bab tukang gosok dah settle..!!! Hehehehehe….
“Huhh…memang saya dah agak! Awak ni bukannya baik sangat pun! Tak ikhlas…!!!!!”
“Ikhlas tak ikhlas..kita kira lain kali…Yang penting, lepas ni awak gosokkan baju saya…Cepat sikit tau….!!!!!”
Selesai sahaja meletakkan pakaiannya di atas katil, Haikal berlalu keluar. Wajah Batrisya langsung tidak dipandangnya! Tahu bahawa isterinya itu sedang marah! Biarlah…sekali-sekala, apa salahnya…???
Arrghhhh….Batrisya menjerit! Geramnya..!!!!!!!!! Pakaian Haikal yang diletakkan di atas katil dipandangnya! Siaplah kau baju lepas ni…siapa suruh dapat tuan macam malaun tu…?????

18 comments:

  1. hahaha...
    de ke ptt batrisya layan haikal cam 2...
    lawak tul lah....
    klau lyan leklok skt kn lbh afdal...hihihi

    ReplyDelete
  2. buat dajal je kat baju haikal tu..
    hahaha..

    ReplyDelete
  3. ngeeeeee..
    klaka tol dorang nieh..
    ngutok mengutok seske aty je..
    hahaha..
    ske2..
    smbung2..

    ReplyDelete
  4. kelakor ah.
    bila nak beromantik
    agagag.suke2
    smbung2
    -na'dz

    ReplyDelete
  5. bila nak sambung cite nie?

    ReplyDelete
  6. suka r cete nie,kelakar gler..
    smbglah cepat2 xsbr nk bc next episode..
    mmg best!!

    ReplyDelete
  7. napa x smbug ceta ne??? skg ne dah bulan 9.x kn tergantung kot??plz ctp smbg

    ReplyDelete
  8. sonok2..
    bile nak smbung lg???
    x sbar la...

    ReplyDelete
  9. penulis mcm x nak sambung aje...dah x sabar nak tahu cerita seterusnya

    ReplyDelete
  10. ape cerite tergantung?
    na taw cite nye..
    best!

    ReplyDelete
  11. xd smbugn ke????

    ReplyDelete
  12. Err, cerita ni tak ada sambungan kah ?

    ReplyDelete
  13. BLE NK SMBUNG CITER NIE???

    ReplyDelete
  14. La penat je baca...masih tergantung lagi ke...bila nak sambung ni...

    ReplyDelete
  15. lucu betoll...!! hahaha

    http://iejah-myworld.blogspot.com/

    ReplyDelete
  16. alaa..mane smbungan nye??? best la citer ni..

    ReplyDelete
  17. ayoyo..mane smbungannya??? best la citer ni.. nak smbungan dia ...

    ReplyDelete